Mitä jokaisen johtajan tulisi tietää RAI:sta ja sen käytöstä?
Koulutuksen kohderyhmää ovat lähiesihenkilöt, johto ja valvontaa suorittavat tahot.
Koulutuskokonaisuus koostuu kolmesta (á 2 tuntia) eri koulutuskerrasta, yhteensä 6 koulutustuntia.
Koulutuskokonaisuuden sisältö:
- Koulutuksessa käydään läpi RAI:n tausta ja tarkoitus sekä tiedon käyttökohteet
- Koulutuksessa opetellaan tulkitsemaan RAI-arviointivälineiden tuottamaa mittaritietoa
- Koulutuksessa käsitellään RAI:n tuottamat keskeiset asiakasrakennetta ja laatua kuvaavat tunnusluvut
Ensimmäisessä koulutuksessa käydään läpi RAI:n tausta ja tarkoitus sekä tiedon käyttökohteet. Osallistujat saavat yleiskuvan RAI:n tuottamasta tiedosta sekä RAI:n käyttöön liittyvistä prosesseista, käytön johtamisesta ja moniammatillisesta työskentelystä.
Toisella koulutuskerralla opetellaan tulkitsemaan RAI-arviointivälineiden tuottamaa mittaritietoa. Osallistujat saavat käsityksen siitä, mitä keskeiset RAI-mittarit kertovat asiakkaan toimintakyvystä ja miten tätä tietoa tulkitaan.
Viimeisessä koulutuksessa käsitellään RAI:n tuottamat keskeiset asiakasrakennetta ja laatua kuvaavia tunnuslukuja. Osallistujat saavat käsityksen RAI:n tuottamasta vertailutiedosta sekä sen hyödyntämisestä toiminnan kehittämisessä, kehittämistarpeiden tunnistamisessa, laadun parantamisessa ja omavalvonnassa.