Koulutuksen kohderyhmää ovat lähiesihenkilöt ja johto sekä laadunhallinnasta vastaavat asiantuntijat. Koulutus on tarkoitettu organisaatioille, jotka käyttävät laatustandardin mukaista johtamisjärjestelmää (esim. ISO 9001 tai SHQS) tai suunnittelevat sellaisen käyttöönottoa tai rakentamista.
Koulutuskokonaisuus koostuu kolmesta (á 3,5 tuntia) eri koulutuskerrasta, yhteensä 10,5 koulutustuntia.
Koulutuskokonaisuuden sisältö:
- Koulutus: Laadunhallinta omavalvonnan ja laatustandardien edellyttämällä tavalla (prosessinäkökulma)
- Koulutus: Laatu syntyy asiakasvaatimusten ja asiakkaiden tarpeiden täyttämisestä (asiakasnäkökulma)
- Koulutus: Laadun tekeminen edellyttää asianmukaisia resursseja ja sovittujen menettelytapojen toteutumisen varmistamista (resurssinäkökulma)